۱۳۹۱ شهریور ۴, شنبه

روش ساخت بمب و نارنجک‌های دست ساز ویژه مبارزات خیابانی(نیل بمب)


نیل بمب:
به وسیله انفجاری گفته میشود که به سرعت پرتاب و انفجار یا جاسازی کردن در نقطه‌ای خاص و انفجار آن از راه دور مورد استفاده قرار می‌گیرد که پس از انفجار بیشتر از تخریب و حجم آتش، ترکش و قدرت جرح آن مورد نظر می‌باشد.یعنی‌ نیل بمب: بمب یا نارنجکی است که پس از انفجار ترکشهای قوی و آسیب رسانی به نیروی انسانی‌ مورد حمله می‌رساند.
طریقه ساخت نیل بمب پرتابی(نارنجک نیل بمب):
توپ‌های پلاستیکی که از مواد انفجاری همچون اکلیل و سرنج یا زرنیخ و کررات(که از هر رنگ فروشی قابل تهیه است) پر شده اند که نسبت مخلوط کردن آن باید ۳ به ۱ باشد زیرا اکلیل یا زرنیخ ماده شیمیایی منفجره و سرنج یا کررات ماده شیمیایی محرک انفجار هستند که به نسبت حجم توپ انفجاری و مقدار ماده ترکیبی‌ داخل آن صدا و موج انفجار متفاوتی را ایجاد می‌کند که این بستگی به سازنده و قدرت پرتاب دست او دارد که میتواند چه وزنی را تا چقدر دور تر از خود پرتاب کند.همچنین میتوانید به ماده ترکیبی‌ منفجره براده آهن اضافه کنید که پس از انفجار به دلیل ایجاد حرارت بالای ماده منفجره براده آهن به سرعت میسوزد و حجم آتش(به اصطلاح گًل انفجار) قابل توجهی‌ ایجاد می‌کند که خود باعث ایجاد رعب و وحشت بسیار در صفوف مورد حمله میشود.
پس از اینکه ۳/۴ توپ انفجاری از ماده منفجره پر شد اشیا فلزی همچون میخ ،پیچ ،تیغ تراشه آهن را به گوی انفجاری خود اضافه می‌کنیم سپس دریچه‌ای را که برای پر کردن توپ پلاستیکی باز کرده بودیم می‌بندم و دقت و کنترل می‌کنیم که تمام حجم داخل توپ پر شده باشد و جایی‌ برای خالی‌ بودن و لق خوردن مواد داخل آن نمانده باشد.در آخر تنها استفاده از نارنجک ساخته شده باقی‌ میماند که باید بسیار دور تر از فرد پرتاب کننده فرود آید.
بسیار دقت کنید زیرا در شرایطی غیر استاندارد این نوع نارنجک دستی‌ را تهیه می‌کنید

۸ نظر:

  1. من تازه بااین سایت آشناشدم لگفا یکی به سوالم جواب بده.این نیل بمب رو که میسازی هیچ فیتیله یا اینجورچیزی نمیخاد؟فقط پرتابش کنم؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با درود
      نخست میگم به وب ما خوش امدید.
      و اما پاسخ شما:
      بله دوست من نارنجکی که ساخته شده از اکلیل و سرنج و کررات و زرنیخ باشد رو باید پرتاب کرد.
      اما اگه بخوای از نوع فیتیله ای بهره بگیری باید مواد دیگه ای به جای این بالایی ها بکار بگیری.

      حذف
  2. سلام یه سئوال داشتم این اکلیل و سرنج نام های تجاری و نام دیگه ای ندارند؟ و یه سئوال دیگه به جز از رنگ فروشی های چطور می شه اون رو تهیه کردم ممنون از پاسختون

    پاسخحذف
  3. سلام این ماده را فقط از رنگ فروشی ها میشود تهیه کرد.اکلیل وسرنج در کجا
    ها بکار میرود

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. علیک سلام سرنج رو میتونی از عطاری ها تهیه کنی

      حذف
  4. سلام وبادرود برشما این زرنیخ وکررات ازکجا تهیه میشه؟وکاربردشون چیه؟

    پاسخحذف
  5. سلام بر همه ی عزیزان همه ی این ها از داروخانه ها

    پاسخحذف
  6. سلام
    درحین ریختن همه ماده ها روی هم ریخته میشه و نظم نمیخواد ؟
    در حین ریختن توی توپ منفجر نمیشه ؟
    اگه کاملتر توضیح بدید ممنونم

    پاسخحذف